CÀRRECS

1859

CÀRREC: Alferes
ANY: 1859
PERSONATGE: Juan Bautista Botí Moltó
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: Consta que va acceptar el càrrec com a Primer Tro, no que el va desenvolupar, però segurament seria també ell per ser tot un prohom de la Festa i el personatge més destacat de la Filà Chano en aquell moment.

1860

CÀRREC: Capità
ANY: 1859 i 1860
PERSONATGE: Juan Bautista Botí Moltó
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: Consta que va acceptar el càrrec com a Primer Tro, no que el va desenvolupar, però segurament seria també ell per ser tot un prohom de la Festa i el personatge més destacat de la Filà Chano en aquell moment.

1868

CÀRREC: Alferes

ANY: 1868 i 1869
PERSONATGE: Miguel Sempere
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS:

 

1869

CÀRREC: Capità

ANY: 1869
PERSONATGE: Miguel Sempere
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS:

 

1888

CÀRREC: Alferes
ANY: 1888
PERSONATGE: Gregorio Santonja Ferrándiz
RODELLA: Juan Santonja Pérez
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: El disseny era el propi de la Filà amb algunes modificacions, com els brodats i la ploma del turbant.

1889

CÀRREC: Capità
ANY: 1889
PERSONATGE: Gregorio Santonja Ferrándiz
RODELLA: Juan Santonja Pérez
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: El disseny era el propi de la Filà amb algunes modificacions, com els brodats i la ploma del turbant.

 

1895

CÀRREC: Alferes
ANY: 1895
PERSONATGE: Salvador Doménech Giner
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: Apart del retrat, molt posterior a aquell moment, que conservem del que va acceptar el càrrec, tenim una foto en principi atribuïda al Capità de 1904, però açò és impossible, com veurem. Per la semblança del disseny amb el de l’Alferes i Capità de 1888-1889 pensem que probablement deu tractar-se en realitat de Salvador Doménech amb el seu rodella, tot i no poder assegurar-ho amb total certesa.

1896

CÀRREC: Capità
ANY: 1896
PERSONATGE: Salvador Doménech Giner
DISSENY:
MÚSICA:
OBSERVACIONS: Apart del retrat, molt posterior a aquell moment, que conservem del que va acceptar el càrrec, tenim una foto en principi atribuïda al Capità de 1904, però açò és impossible, com veurem. Per la semblança del disseny amb el de l’Alferes i Capità de 1888-1889 pensem que probablement deu tractar-se en realitat de Salvador Doménech amb el seu rodella, tot i no poder assegurar-ho amb total certesa.

1903

CÀRREC: Alferes
ANY: 1903
PERSONATGE: Antonio Espinós Jordá, “Toni el Rei”
DISSENY: Francisco Laporta Valor
MÚSICA: Banda Nueva del Iris (Alcoi), probablement interpretant Chano , de Julio Laporta Hellín.
OBSERVACIONS: Primera vegada que un càrrec es dissenya una vestimenta totalment diferent a la de la pròpia filà.

1904

CÀRREC: Capità
ANY: 1904
PERSONATGE: Antonio Espinós Jordá / Enrique Carbonell Antolí?
DISSENY: Francisco Laporta Valor
MÚSICA: Probablement la Banda Nueva del Iris (Alcoi) interpretant El Rei Capità , de Julio Laporta Hellín.
OBSERVACIONS: Introducció d’un seguici en l’ Entrà per a acompanyar al Capità, antecedent del boato . El Capità va ser tot l’any Antonio Espinós, excepte els tres dies de Festa, per una penitència que li va imposar un capellà després d’haver tingut una disputa amb ell (l’anècdota també la coneixem, de forma idèntica, situada uns 20 anys després, així que és probable que el motiu de no fer la Capitania fora altre). Es suposa que el càrrec el va desenvolupar el seu íntim amic i soci Enrique Carbonell, sense poder assegurar-ho. El disseny era el mateix de l’any anterior.

1915

CÀRREC: Alferes
ANY: 1915
PERSONATGE: Juan Abad Moltó “Abad el Sastre”
DISSENY: Fernando Cabrera Cantó
MÚSICA:
OBSERVACIONS: Per primera vegada en la Filà trobem que un mateix personatge que desenvoluparà els dos càrrecs, encarrega la realització de dos dissenys totalment diferents.

 

1916

CÀRREC: Capità
ANY: 1916
PERSONATGE: Juan Abad Moltó “Abad el Sastre”
RODELLA: Marina Aura Pascual
DISSENY:
MÚSICA:

OBSERVACIONS: Per primera vegada en la Filà trobem que un mateix personatge que desenvoluparà els dos càrrecs, encarrega la realització de dos dissenys totalment diferents.

1927

CÀRREC: Alferes
ANY: 1927
PERSONATGE: José Pons Candela
DISSENY: –
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: La identificació d’aquest càrrec és problemàtica, perquè en la foto que tenim d’ell ens sembla exactament la mateixa persona amb la mateixa indumentària que a l’any següent farà de Capità, essent, en principi, dos personatges diferents. És probable que en realitat no tinguem cap imatge d’aquest Alferes.

 

1928

CÀRREC: Capità
ANY: 1928
PERSONATGE: José Abad Casasempere
DISSENY: –
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: En les fotografies d’aquest càrrec el trobem idèntic a una altra que tenim com a de l’Alferes de l’any anterior, però si la identificació d’aquell és dubtosa, en aquestes estem segurs de què es tracta del Capità per anar acompanyat del Sergent Major.

1948

CÀRREC: Alferes

ANY: 1948
PERSONATGE: Emilio Jordá Santonja, “El Chato”
DISSENY: –
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: –

1949

CÀRREC: Capità

ANY: 1949
PERSONATGE: Filiberto Gadea Aracil “Magre”.
DISSENY: –
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: Sembla que van haver dificultats per a assumir el càrrec, possibilitant-lo finalment Juan Mestre Asensio, qui disparà el Dia de l’Alardo pel matí, mentre que per la vesprada ho feu el seu germà Francisco Mestre Asensio. S’observa la reutilització d’alguna peça del vestit pertanyent a l’Alferes de l’any anterior.

1961

CÀRREC: Alferes
ANY: 1961
PERSONATGE: Ramón Ferrer Garrigós
DISSENY: –
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: –

1962

CÀRREC: Capità
ANY: 1962
PERSONATGE: Francisco Pérez Pascual, “Paco Sou”
FAVORITA: Guadalupe García Garrigós
RODELLA: Javier Felipe Pérez Durà
DISSENY: Ramón Castañer
MÚSICA: –
OBSERVACIONS: –

1974

CÀRREC: Alferes
ANY: 1974
PERSONATGE: Luis Sánchez Sánchez
FAVORITA: María Amalia Carbonell Jordá
DISSENY I BOATO: Luis Sánchez Sánchez
MÚSICA: Agrupació Musical “El Deliri” de Gorga, amb les danses Gitana i Ponciana
COREOGRAFIES: Mari Francis Richart Yusta
OBSERVACIONS: Es va introduir una coreografia femenina, antecedent dels actuals “ballets”, i es va realçar l’acte de l’Encaro mitjançant una haima i un ritual de benvinguda a l’Alferes cristià.

1975

CÀRREC: Capità
ANY: 1975
PERSONATGE: Atilano Catalá Gestoso
RODELLA: Vicente Catalá Vidal
DISSENY I BOATO: Luis Solbes Payá
MÚSICA: Societat Musical “Mestre Orts” de Gaianes i un grup de dolçainers d’Onil.
COREOGRAFIES: Mari Francis Richart Yusta
OBSERVACIONS: –

 

1988

CÀRREC: Alferes
ANY: 1988
PERSONATGE: José Luis Mansanet Ribes
FAVORITA: Isabel Llorca Mallol
RODELLA: Jordi Mansanet Sandín
DISSENY I BOATO:Luis Solbes Payá
MÚSICA: Corporació Musical de L’Olleria amb Ras Chida i l’Agrupació Musical “El Deliri” de Gorga amb Chano Alférez (José Pérez Vilaplana)
COREOGRAFIES: Grup “Albarca” (María José Doménech) i Grup “Beduïnes”
OBSERVACIONS: El Dia de Sant Jordi i el Dia de l’Alardo per la vesprada va substituir a l’Alferes el seu fill Carles Mansanet Terol, mentre que el Dia de l’Alardo pel matí ho feu José Jorge Mansanet Terol.

 

1989

CÀRREC: Capità
ANY: 1989
PERSONATGE: Enrique Grau Mullor
FAVORITES: Nuria Huéscar García, María Moltó Lorenzo i Ana Berenguer Soler
RODELLA: Nelson Blanes Abad
DISSENY I BOATO: Luis Solbes Payá
MÚSICA: Grup de percussió “Calimba” amb les danses Morisque i Pavane (Tilman Surato)
COREOGRAFIES: Grup “Albarca” (María José Doménech)
OBSERVACIONS: –

 

2002

CÀRREC: Alferes
ANY: 2002
PERSONATGE: José Blanes Fadraque
FAVORITES: Alicia Blanes, Mónica Abad i Maribel García.
DISSENY I BOATO: José Moiña Pérez
MÚSICA: Agrupació Musical “El Serpis” d’Alcoi amb Buscant un Bort (Gustavo Pascual Falcó); Unió Musical de Beneixama amb Cavall de Foc (José R. Pascual); Grup de Dolçaines i Tabals “Barxell” amb Xavier el Coixo (Joan G. Iborra / José R. Pascual).
COREOGRAFIES: Ana Botella
OBSERVACIONS: El Dia de l’Alardo van substituir a l’Alferes els seus fills Rafael i José Luis Blanes Cardenal, pel matí i la vesprada respectivament.

 

 

2003

CÀRREC: Capità
ANY: 2003
PERSONATGE: Jordi Vitoria Corella
FAVORITA: Ana Berenguer
RODELLA: Núria Gosálbez Berenguer
DISSENY I BOATO: Sento Masià / Alejandro Soler
MÚSICA: Grups de percussió “Rif” i “Ribat”; Grup Instrumental “Moros de l’Alqueria” amb una fanfarria; Societat Musical d’Alzira amb No Ho Faré Més (Vicente Català Pérez).
COREOGRAFIES: Ana Botella / Ana Calvo
OBSERVACIONS: –

 

 

2016

CÀRREC: Alferes
ANY: 2016
PERSONATGE: Fidel Mestre Ferrándiz
FAVORITES: Myriam Linares Francés
RODELLA: Álvaro Mestre Linares i Manuela Mestre Linares
DISSENY I BOATO: Jordi Sellés, basat en un guió de Lluís Vidal. Confecció de Roberto Pérez.
MÚSICA:Colla de Dolçaines i Tabals “Mal Passet”. Interpreten: Roda Celest, de Saül Gómez. Grup de Percussió, Metall i Dolçaina “Raval Jussà”. Interpreten: Wallima Azraq, de Dani Tormo. Unió Musical de Bocairent. Interpreten: No ho faré més, de Vicente Català Pérez. “Primitiva” de Callosa d’En Sarrià. Interpreten: Voluntat de fer, de José Pérez Vilaplana. Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent. Interpreten: Guardia Jalifiana, de José Pérez Vilaplana.
COREOGRAFIES: Ana Botella / Virgínia Bolufer
OBSERVACIONS: – Facebook  

2017

CÀRREC: Capità 2017
ANY: 2017
PERSONATGE: Fidel Mestre Moltó
FAVORITES: M. Pilar Mestre Muñoz, Myriam Linares Francés, Marian Mateo Juanas, Manuela Mestre Linares, Candela Mestre Mateo
RODELLA: Álvaro Mestre Linares
DISSENY I BOATO: Jordi Sellés, basat en un guió de Lluís Vidal. Confecció de Roberto Pérez.
MÚSICA:Grup de Percussió, Metall i Dolçaina “Raval Jussà”. Interpreten Guardia Tuareg, de Juan Carlos Sempere Bomboí. Fanfarria de la Corporació Musical Primitiva d’Alcoi. Interpreten Al Azraq viene, de José M. Valls Satorres. Agrupació Musical Serpis d’Alcoi i Grup de dolçaines i percussió Sol Major. Interpreten J.J. Cervino, de Saül Gómez Soler. Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent. Interpreten Voluntat de fer, de José Pérez Vilaplana. Unió Musical de Bocairent. Interpreten No ho faré més, de Vicente Catalá Pérez.
COREOGRAFIES: Ana Botella / Virgínia Bolufer / Gawazi
OBSERVACIONS: – Facebook